سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وظایف طراح مد و لباس چیست؟

در نگاه بسیاری از هنرجویان و طراحان مبتدی، طراحی پارچه و لباس و اکسسوری ها  کار بسیار دشواری است؛ در صورتی که این گونه نیست و شما با توجه کردن به نکات اصولی طراحی و آموزش طراحی لباس، می توانید طراحی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. اگرچه برای طراحی حرفه ای باید بارها و بارها تمرین کنید و از موانع و مشکلات بین راه خسته نشوید تا بتوانید روزی همچون طراحان حرفه ای در این زمینه بدرخشید و به هدف نهایی خود برسید. همچنین شما می توانید با گذراندن دوره طراحی لباس سریعتر به نتیجه دلخواه برسید و از دانش و تجربه افراد حرفه ای در این زمینه استفاده کنید.

تکنولوژی طراحی و دوخت لباس و آموزش الگو و دوخت در مقطع متوسطه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در گرایش های مختلف، هنرجویان خاص خودش را دارد. هنرجویان این رشته و گرایش های آن در این مقطع با طراحی لباس و اندام آشنا می شوند که این آشنایی اولیه به حساب می آید. در حیطه دوخت لباس، هنرجویان کار و دانش دوخت بیشتری نسبت به هنرجویان فنی و حرفه ای انجام می دهند.

هنرجویان در سال دوم متوسطه، واحدهایی مانند طراحی پایه، مبانی هنرهای تجسمی، دوخت و الگوی اولیه را می گذرانند و آشنایی نسبی با هنر به دست می آورند. آنها با گذراندن موفق این درس ها وارد پایه سوم می شوند و با گذراندن واحدهای درسی مانند طراحی اندام و لباس، الیاف نساجی، دوخت و الگوی 2 و لباس کودک، تاریخ هنر ایران و جهان، قدم های ابتدایی را برای وارد شدن به دانشگاه و ادامه تحصیل برمی دارند. این رشته در دانشگاه در سه مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ارشد به نام هایی دیگر جذب دانشجو دارد.

وظایف طراح مد و لباس:

 تحلیل و پیش بینی علایق و سلایق آینده مردم در حوزه نوع پارچه ها، رنگ ها و اشکال

 کشیدن طرح های لباس ها، کفش ها و... به صورت دستی یا با کمک نرم افزارهای کامپیوتری

 انتخاب رنگ، پارچه، لوازم تزئینی و سبک مناسب برای هر طرح

 تهیه نمونه های اولیه

 تخمین هزینه مواد و تولید

 یافتن تامین کنندگان مواد اولیه

 نظارت بر تولید طرح ها

 ارائه نمونه ها به افراد و مراکز مرتبط مانند سرمایه گذاران، تولید کنندگان و...